lördag 21 maj 2011

Dag 3: Äventyr på Sveaborg

Wow! What a day!

Vi började dagen med frukostbuffé. Efteråt gick vi i samlad trupp till Domkyrkan. Alla sprang samtidigt upp för alla 54 trappsteg. Vi var även in i kyrkan.
Promenad till Domkyrkan.

¨
Alla trappsteg upp till Domkyrkan.

Senatstorget

Uppe vid Domkyrkan.

Avfärd med färjan.

Barnteatern på Sveaborg.

Fantastisk föreställning på finlandssvenska. Här blev Emil med i skådespelet.

Föreställningen pågick i 90 minuter och eleverna var helspända hela tiden.

Detta var verkligen en tiopoängare.





Hej mamma och pappa, nu ses vi snart, idag har jag ätit jordgubbar. Och ätit piknik, Och ätit
glass, Jag saknar er såååå mycket MVH Majken (jag har växt)

Picknick på Sveaborg. Det blev yoghurt, smörgåsar och jordgubbar till efterrätt. Mysfaktorn var mycket hög. Vädret verkligen på vår sida.

Hej då Sveaborg!

Vi ledare på denna resa hälsar till er alla!

Eleverna skriver:
William. jag fik tre stora påsar godis oj! kan inte stänga lådan. :)
Gustaf hej mamma pappa vi ses i moron!!!!!!!
Hej mamma jag kommer hem snart .vi var på sveaborg och domkyrkan det var 47 trapseg vad jag kunde räkna:D Lykke.
Vi har vart på sveaborg de var jätte kul dom hade en teater som var jättekul!!!!! vi har vart i domkyrkan.Vi ses i morgon Olivia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar