onsdag 16 maj 2012

Grupparbeten och samarbete

Inre drivkraft
När jag kommer in till lektionen har nästan alla elever satt sig på sina platser och börjat räkna på nytt kapitel i matematik. YES, tänker jag. Jag är så glad och stolt över att eleverna hittat denna inre drivkraft till att lära sig. Nu är det inte många veckor kvar tillsammans med klassen och min önskan är att eleverna själva ska ta ansvar för sin inlärning. Utav detta kan man konstatera att vi kommit långt. Det ska bli så spännande att se vad detta för mig sig senare i elevernas liv. 


Grupparbete
Eleverna övar i grupper på fyra elever att samarbeta. Uppgiften är att bekanta sig med Sverigekartan och att göra en egen i formatet A3. 




Träslöjd


 Lykke täljer.

Viktigt att eleverna hjälps åt och städar efter träslöjden.




Engelska
Eleverna sitter parvis och gör intervjufrågor. En är reporter och den andra blir intervjuad. Detta visas upp för klassen i form av drama.











Bild





Uteskola i Blåbärsskogen

Eleverna gör smycken.














 Smycken

Smycken




Rast





Trevlig Kristi himmelsfärdsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar