tisdag 18 december 2012

Vecka 51


Det lilla ordet jul
Av Marita Lindqvist

Det finns ett litet, litet ord
som jämt gör mig så glad.
Varenda timme dansar det
kring räknetalens rad.

Det skuttar som ett litet troll
uti min läsebok.
Jag undrar och jag drömmer
och jag svarar rent på tok.

Jag minns det strax på morgonen
och sent i sömnvarm kväll.
Det smakar på min tunga
som en ljuvlig karamell.

Vad gör det att december
är så lång och grå och ful.
När ordet som jag tänker på
och drömmer om är JUL!


Till Er alla från oss alla i åk 5, en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2013!


...och några bilder från julfesten

 Kungligt besök av prinsessan Madeleine och Chris.


 "Men! Det är ju någon här!"


"Släpp inte in någon nu! Nej då, jag skall vara försiktig!"


"Hej hå, hej hå, vi till vår gruva gå..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar